Generalforsamling 2022

Generalforsamlingen onsdag d.9.februar 2022. Vi var 12 fremmødte, som varmede op med en omgang Piet van Deurs: Hvad er det? Vi skulle forsøge at gætte en række ting, som vi hver især havde taget med: bl.a. ”herreunderbukser” fremstillet af fibre fra sago-palme, tækkeredskaber snittet af grene, måleinstrument til at måle gevind, ”luffer” til at beskytte mod varme serveringsfade + et tekstilredskab, vi aldrig helt blev kloge på. Derefter kaffe, inden vi gik i gang med generalforsamlingen.

Referat

Beretning fra formand og skoleleder blev godkendt, ligeledes regnskab, som giver mulighed for at indkøbe telte til sommermarked mv.

Aktiviteter for det kommende år er i gang:

håndarbejdscafé hver torsdag eftermiddag kl.14.00 - 16.30: fortrinsvis strikning
håndarbejdscafé tirsdag aften kl.19.00 - 21.30 med mange forskellige former for håndarbejde. Måske sættes der indimellem et uforpligtende tema på programmet.
håndarbejdscafé - kun for brodøser - en tirsdag og en onsdag i hver måned. Dagene er valgt, fordi broderikurserne tidligere lå på disse ugedage.

I alle tilfælde er det gratis at deltage, og man deltager de gange, man har tid og lyst. Man medbringer selv, hvad man skal bruge af redskaber og materialer. Caféerne er tænkt som en mulighed for at være sammen om at lave håndarbejde. Her kan vi inspirere og hjælpe hinanden med det, vi er eller vil i gang med - eller med noget, vi er kørt fast i.

Trædrejning onsdag kl.17.00 - 19.30.
Trædrejning torsdag kl.19.00 - 21.30
Trædrejning foregår på Fenskær Efterskole, og man betaler for at deltage et halvt år ad gangen. Hvis man er medlem af foreningen, er det lidt billigere. For øjeblikket er der desværre ingen ledige pladser.

Sommermarkedet afholdes igen i Tobaksgården fra søndag 17. - søndag 24.juli.

Efterårsmarkedet på Kabbel afholdes torsdag - lørdag i skolernes efterårsferie.

Kulturnatten deltager vi muligvis også i, og andet kan komme til.

Da Anne Marie Sand ikke længere ønsker at være skoleleder, tilbyder foreningen ikke længere kurser. Stor tak til Anne Marie for mange år på posten som skoleleder.

I stedet henviser vi til FOF, som afholder trædrejerkurser/v Niels E. Jensen og kurser i ”Farvekraft ad helvede til” v/ Gitte Klokker.

Foreningen afholder måske et foredrag i efteråret. Emner kunne være Lærke Bagger, som er strik-designer og meget hip lige for øjeblikket. Det kunne også være Anne Kirketerp, som har skrevet bogen Craft-psykologi om, hvad det er ved håndværk og håndarbejde, der gør os så godt tilpas. Eller Tanja Gotthardsen, som kan gøre os klogere på modeindustrien og -forbrug.

Af hensyn til økonomien blev det af deltagerne foreslået, at vi forsøger at finde samarbejdspartnere og/eller søge Kulturelt samråd om underskudsgaranti el. tilskud. Vi kan også finde billigere foredragsholdere end de nævnte, f.eks. undervisere på Skals eller Anette Danielsen. Søren Vester blev også foreslået.

Det blev også foreslået at lave workshop med dekorationer i samarbejde med Nørlem Kirke, som har sådanne i forvejen. En workshop i pileflet hos Erna Madsen kan også være en ide.

Bestyrelsen ser således ud:

Ingeborg Refstrup - formand

Anni Skaaning - kasserer og sekretær

Jette Jørgensen

Michael Munk

Barbara Hinz

Suppleanter:

Bodil Hjortkær

Lisbeth Wagener

Tak til de fremmødte - og tak til dem, der lod sig vælge til en post.

Dansk Husflid Lemvig
Frivilligcenter Lemvig, Vasen 14, Lemvig
7620 Lemvig

Formand: Anne-Marie Andreasen, Vesterled 29, 7620 Lemvig, Tlf: 61360253, Mail: anne__61@outlook.dk